De afgelopen seizoenen focuste Club Brugge zich op de eigen jeugd. Verschillende spelers braken dan ook door via Club NXT. Toch loopt het niet altijd van een leien dakje. Blauw-Zwart ziet een toptalent de club verlaten.
Op Instagram kondigde Daan Braspenning zijn afscheid bij Club Brugge aan. Na acht jaar Blauw-Zwart zoekt de middenvelder een nieuwe uitdaging, toch een flinke slok op de borrel voor Club Brugge.
LEES OOK: ‘Knopen doorgehakt: pakt Club Brugge uit met Sels?’
AanvoerderBraspenning groeide uit tot een belangrijke pion in de jeugd en aanvoerder van de U18. De Belgische jeugdinternational was ook met de nationale U17 actief op het WK U17. Nu zoekt hij aldus een nieuwe uitdaging.
Braspenning kwam met een boodschap op sociale media. ‘Na acht ongelooflijke jaren bij deze club is het tijd om afscheid te nemen. Ik ben ontzettend trots dat ik deze kleuren zo lang heb mogen dragen. Deze club heeft me niet alleen gevormd tot de speler die ik vandaag ben, maar ook tot de persoon die ik geworden ben.'
Volgende club
Het is nog niet duidelijk welke club wacht voor Braspenning. 'Ik ben dankbaar voor elke kans, elke les en elke vriendschap die ik onderweg heb opgebouwd. Een speciale dank aan iedereen die altijd in mij geloofde en het beste met mij voorhad. Hoewel ik uitkijk naar een nieuwe uitdaging, zal deze club altijd een speciale plaats in mijn hart hebben. Bedankt voor alles.’
Stephan Calander