Beerschot wil straks absoluut de sprong naar 1A zetten, maar dan zal het op 2 augustus nog langs OH Leuven moeten in de terugwedstrijd van de finale in 1B. De Ratten van het Kiel hebben alvast wel een extra troef om de stap te zetten, want de club pakt uit met een nieuwe hoofdsponsor die hen extra financiële middelen bezorgt.
"Beerschot heeft een nieuwe hoofdsponsor en speelt met ‘Yelo’ vooraan op het wedstrijdshirt", laat de club weten. Het gaat om een app die in september gelanceerd moet worden. Verder is over Yelo nog maar weinig bekend. "Yelo is een grote sponsor", verzekert voorzitter Francis Vrancken wel. "Deze financiële impuls geeft ons extra middelen voor de uitbouw van de club op korte termijn. Het bevestigt dat Beerschot weer een aantrekkelijk product is, niet alleen in en voor België. Het is ongelooflijk dat we in tijden van sportieve onzekerheid en financiële crisis, een nieuwe hoofdsponsor hebben kunnen aantrekken."
"Het enige wat telt is de uitbouw van Beerschot. DCA en Wolf Oil blijven shirtsponsor. Dat Vlaamse duo wordt nu uitgebreid met Yelo. Beerschot wordt dus sterker en financieel krachtiger, dat is het enige wat telt."
A new main sponsor in town! 😎
— K. Beerschot V.A. (@kbeerschotva) July 22, 2020
Beerschot strikt met Yelo een nieuwe internationale hoofdsponsor.
👉 https://t.co/MNUBGkcNql#NEWMAINSPONSOR #WEAREREADY #UNITEDBY13 pic.twitter.com/BsxoaqUeNc