Terwijl alle ogen op de verrichtingen van de Rode Duivels op het WK gericht zijn, eist nu ook RSC Anderlecht de krantenkoppen op. Niet alleen stond in Neerpede donderdag de voorstelling van Vitor Bruno als T1 op het programma, zo'n 8.000 kilometer verderop liet Michael Verschueren zijn licht schijnen op de huidige gang van zaken.
Net zoals ons nationale elftal vertoeft de voorzitter van Paars-Wit momenteel in Seattle, waar hij zich aan de tand liet voelen door Het Nieuwsblad en La Dernière Heure. Daarbij ging Verschueren geen onderwerp uit de weg. Zo verschafte hij een woordje uitleg bij de keuze voor Bruno, en kwamen ook de doelstellingen voor de zomermercato uitvoerig aan bod.
LEES OOK: Verschueren spreekt klare taal: Coucke buiten bij RSCA?
RSCA mikt op titelVerschueren rekent erop dat Antoine Sibierski de kern met de beschikbare middelen aanzienlijk weet te versterken. "De problemen die er nu zijn, zijn in kaart gebracht. Er is ook een lijn getrokken richting een bepaalde speelstijl. We willen in de komende weken verschillende aanwinsten presenteren", oogt de toekomst volgens hem rooskleurig in het Lotto Park.
"Er is een budget om de club de nodige wapens te geven om concurrentieel te zijn. Persoonlijk hoop ik dat de club over twee jaar weer kan meedoen voor de titel", klinkt het zelfs. "Maar ik ga geen brief schrijven om dat aan de fans te vertellen", heeft Verschueren wel geleerd van de fouten uit het verleden. Niettemin is de voorzitter vastbesloten om het tij te keren.
Kritiek van Riemer
"Vroeg of laat zal het lukken. Bij Club Brugge duurde het ook tien jaar. Er waait een nieuwe wind door Anderlecht en dat verdient de nodige steun", balt hij de vuisten. "Voordat je kritiek geeft, zoals Brian Riemer dat bijvoorbeeld doet, moet je op z'n minst eerst zelf eens iets gewonnen hebben", worden in één adem ook de vele criticasters nog van antwoord gediend.
Dat de Brusselaars intussen voorbijgestreefd werden door stadsgenoot Union, veegt Verschueren eveneens kordaat van tafel. "Of zij nu de nummer één zijn? Kom op zeg. Union speelt nog maar zes jaar terug in eerste klasse. De afgelopen jaren waren ze duidelijk beter, de stand liegt niet, maar je kan onze 34 titels toch niet zomaar negeren?", besluit de voorzitter.
Arne Decraene