Jelle Vossen beleefde een ontgoochelend seizoen bij Zulte Waregem, waar hij de voorbije maanden vrede moest nemen met een rol als invaller. De ervaren spits kreeg uiteindelijk wel nog een mooi afscheid aan de Gaverbeek, voor hij op zoek moest naar een nieuwe uitdaging. Die heeft hij nu gevonden.
LEES OOK: De Mil spreekt klare taal over transferplannen AA Gent
Vossen tekent bij BeerschotDe voorbije weken werd al gespeculeerd over waar de toekomst van Vossen zou kunnen liggen. Sporting Hasselt werd naar voor geschoven als een mogelijke bestemming. Uiteindelijk gaat de 37-jarige ex-Rode Duivel echter aan de slag bij een andere ploeg in de Challenger Pro League.
Vossen werd uiteindelijk voorgesteld bij Beerschot, waar hij een contract voor één seizoen voorgeschoteld kreeg. In de overeenkomst werd ook een optie op een extra jaar opgenomen. Beerschot hoopt dat zijn ervaring en torinstinct hen kan helpen om de poort naar de Jupiler Pro League open te breken.
Transfer geeft enorme boost
"Het is fantastisch om Jelle aan onze kern toe te voegen", jubelt sportief directeur Murat Akin. "Hij is een geboren leider met de juiste mentaliteit en beschikt over een uitzonderlijk scorend vermogen in de zestien meter. Je merkt binnen de hele club dat deze transfer voor een enorme boost zorgt richting het nieuwe seizoen. Met Jelle zetten we onze ambities kracht bij en willen we onze supporters opnieuw trots maken."
Vossen kijkt uit naar zijn eerste wedstrijden. "Ik heb altijd graag op het Kiel gespeeld en ik kijk ernaar uit om nu aan hun zijde te staan", vertelt hij. "Deze club staat bekend om zijn trouwe en gepassioneerde aanhang. Laten we samen vanaf vandaag een positieve vibe creëren binnen de club en allemaal aan hetzelfde zeel trekken. Dat zal de sleutel tot succes zijn dit seizoen."
𝗪𝗲𝗹𝗸𝗼𝗺, 𝗝𝗲𝗹𝗹𝗲.🤩💜
— K. Beerschot V.A. (@kbeerschotva) June 24, 2026
Jelle Vossen tekent voor één seizoen (met een optie op een extra seizoen) op het Kiel.
Lees meer: https://t.co/lSSCXnxvEI. #Vossen2027 pic.twitter.com/V2XMzN19gS
Jannick Lanckriet