Steven Martens, CEO van de Belgische voetbalbond, wil de beker van België hervormen naar een scenario met reekshoofden. De bekerstrijd staat in de schaduw van de titel, want niemand van de topploegen lijkt nog geïnteresseerd in de trofee. Het kleinood zal dit jaar zeker te pronken zijn bij een sub-topper. Martens wil met de hervormingen nieuw leven blazen in de bekercompetitie. "Wij zijn als organisatie verantwoordelijk voor het product," zegt Martens aan Sport/Voetbalmagazine. "Dat moeten we zo aantrekkelijk mogelijk maken: zeker nu de mediacontracten aflopen, net als het sponsorcontract met Cofidis. Het budget vier, vijf jaar geleden was 70.000 euro. Nu zitten we over het miljoen." "Er zijn wat ongemakkelijkheden, want de timing zit zo vol dat we de matchen niet makkelijk gespeeld krijgen. De visibiliteit is al veel verhoogd doordat we de beker op de buis kregen. De sponsor heeft dat graag gezien, maar daardoor is het eerder een tv- dan een stadiongebeuren geworden. Zeker omdat het midweekwedstrijden zijn en de toppers in de winter worden gespeeld, " verklaart de 45-jarige ex-tennis-oefenmeester. "Veel modellen zijn er niet. De betere ploegen spelen al veertig competitiewedstrijden en Europees draaien ze ook wat langer mee. Dat zet allemaal druk op de kalender. Dus willen we die wat minder zwaar maken door heen- en terugwedstrijden te laten vallen. Dit jaar kon het niet anders dan dat de finale in maart plaatsvindt, maar het is duidelijk dat we die wedstrijd altijd op het einde van het seizoen willen spelen. Principieel zou ik zoiets heel mooi vinden, maar met de play-offs wordt dat moeilijker. Maar een zomerse namiddag in mei lijkt me vanzelfsprekend, " aldus CEO Steven Martens.