Club Brugge kreeg de afgelopen vier wedstrijden voetballes in de Champions League. Blauw-Zwart heeft nog een lange weg af te leggen als het richting Europese subtop wil gaan. Financieel was deze deelname echter wel een succes.
Club Brugge pakte 4 op 18 in een zeer zware groep. Dat is vergelijkbaar met de resultaten die de Belgische clubs in het verleden in zware groepen in de Champions League behaalden. Nochtans was het begin van Club bijzonder sterk, maar ondanks dat de tegenstanders een tandje bijstaken, haalde Club de laatste vier matchen niet meer zijn beste niveau. Dat is nodig in de Champions League, waardoor het maar liefst 18 tegengoals slikte in amper vier matchen.
TITEL
Het Nieuwsblad weet dat Club Brugge in totaal 33 miljoen euro gaat overhouden aan deze campagne, al moeten daar ook nog de kosten vanaf worden getrokken. De startpremie bedroeg 15,64 miljoen euro, de vier punten brachten 3,73 miljoen euro op en daar kwamen de UEFA-coëfficiëntenbonus (8 miljoen euro) en de tv-rechten + ticketverkoop (6 miljoen euro) nog eens bij. Club Brugge krijgt daardoor weer een stevige financiële injectie.
Blauw-Zwart kan na Nieuwjaar alle focus leggen op het winnen van een derde opeenvolgende titel. De Bruggelingen spelen voorlopig matig in de Jupiler Pro League, maar als ze weer de titel pakken en de vetpotten van de Champions League grijpen, wordt het voor de concurrenten wel bijna onmogelijk om op Belgisch niveau financieel te concurreren met Blauw-Zwart. Zij moeten dus vol aan de bak om Club niet weg te laten lopen in België.