Club Brugge zette de afgelopen jaren toon inzake communicatie via allerhande kanalen. De andere clubs hebben ondertussen begrepen dat ze moeten volgen. Royal Antwerp FC investeert fors in zijn mediakanalen.
"Er zal samen met Telenet een exclusieve documentaire geproduceerd worden over het reilen en zeilen binnen onze club. De sportieve prestaties van het team van Frank Vercauteren zijn de rood-witte draad met alle verhoopte successen en eventuele ontgoochelingen. Maar ook alle grote en kleine verhalen achter en rond de Bosuil worden in beeld gebracht. Over de andere partnerships zal er in de nabije toekomst gecommuniceerd worden", laat de club weten op zijn website.
Eerder geraakte al bekend dat ook
Anderlecht een documentaire zal uitwerken met Telenet. RAFC gaat nog een stap verder. "Concreet bouwen we op de Bosuil een eigen in-house mediastudio, met partner Videohouse, waardoor het voor de club veel eenvoudiger is om formats op te nemen, maar evenzeer wordt deze ter beschikking gesteld aan het zakelijk netwerk. RAFC Media volgt op die manier de internationale trend waarbij voetbalclubs evolueren tot heuse mediabedrijven en komt zo in het gezelschap van clubs zoals AC Milan, Feyenoord Rotterdam, Bayern Munchen en Manchester City", luidt het.