In de communicatie van de afgelopen weken viel er niet naast te kijken: Anderlecht heeft een 'nieuwe' slogan. Waar het vorige seizoen nog in het teken stond van vertrouwen, met In Youth We Trust en Trust The Project/Proces, staat dit keer de Paars-Witte clubliefde centraal. Al wint de leuze niet bepaald de originaliteitsprijs.
Van het persbericht om de abonnementenverkoop op gang te trekken tot de voorstelling van Nicolas Frutos en contractverlenging van Marco Kana: overal waar we kijken, zien we hetzelfde zinnetje terug. Mauves un jour, Mauves toujours, klinkt het alom, waarmee de Brusselaars de fans er allicht aan willen herinneren om elkaar door dik en dun trouw te blijven.
Op sociale media blijft de kritiek echter niet uit, want vervang het woordje 'Mauves' door 'Rouches' en je krijgt de slogan waar Standard – nota bene een aartsrivaal – al jaren gebruik gemaakt. Hoewel de leuze oorspronkelijk teruggekoppeld kan worden aan de scouts, stellen veel volgers die kwestie dan ook aan de kaak. En vragen ze zich af welke strijdkreet als volgende gekopieerd zal worden:
Oei. Bad timing. Of zelfde firma die slogans bedenkt? 🤔 pic.twitter.com/EIuRt4CV2U
— Tom Boudeweel (@tomboudeweel) May 20, 2020
Gepikt van de Luikse vrienden vrees ik
— Thomas Blomme (@thblomme) May 20, 2020
Die lijn is de solidariteitsbijdrage van Standard, waar ik het in combinatie met 'rouche' al vaak gezien heb.
— Vincent D'Halluin (@vincentdh) May 20, 2020
Difficile de passer a côté alors qu'il ressemble à celui du standard 😓
— Denis Mélotte (@DenisM1990) June 5, 2020
En exclusivité, la saison prochaine : " no sweat, no glory" 🤦🏻♂️
No Mauve no glory
— Dylan Meesters (@DylanMeesters) June 17, 2020
Mooie geste, ik doe mee. 🙌 (Alleen laten we die gekopieerde Standard-slogan wel best weg Davy)
— Jean-Pierre Vanoverschelde (@LeveKompany) May 20, 2020
Dat is weer het social media niveau! Top. Één kleine nuance. Die slogan ‘un jour-toujours’ laat dat ginder waar het thuishoort... niet bij ons😉
— ⚓️ Yannic (@MauffYannic) May 21, 2020