Anderlecht veranderde zoals geweten voor het komende seizoen van shirtsponsor. Adidas wordt namelijk vervangen door het minder populair klinkende Joma. Maar dat valt niet te merken in de verkoop.
Maar dat heeft uiteraard veelal te maken met de komst van Vincent Kompany.
HLN weet dat de shirtverkoop als een trein loopt: “De Vincent Kompany-hype vertaalt zich ook in de (online) fanshop.
Anderlecht heeft na ruim één week al 4.000 Joma-shirts verkocht. Dat is nu al de helft van wat paars-wit het hele vorige seizoen aan de man bracht.”
Daarbij is de naam van Kompany de meest populaire: “De meeste supporters kiezen uiteraard voor rugnummer vier - Kompany boven. Door de drukte bestaat de kans dat de levering wat vertraging oploopt, maar bij Joma zet men alle zeilen bij om Anderlecht sneller dan gepland te bevoorraden. Het merk mikt op een verkoop van 12 à 15.000 shirts in totaal.”
Daarnaast lijkt ook het stadion volgend seizoen opnieuw goed vol te zitten: “Ook in de andere geledingen van de club laat de populariteit van Kompany zich voelen: de abonnementenverkoop loopt goed, de sponsors zijn enthousiast.”