De Pro League kondigde onlangs aan dat het voortaan gebruik zou maken van 3D-technologie indien nodig om de buitenspellijn te trekken, nadat er vlak voor de interlandbreak veel ophef ontstaan was over een afgekeurde goal van Lior Refaelov tegen KV Oostende. De nieuwe technologie moest twijfelgevallen makkelijker uit de wereld helpen, maar blijkt ook nog met de nodige problemen te kampen.
Dat bleek zaterdagavond in Luik, waar ze voor het eerst in actie geroepen werd. Standard kwam in de tweede helft op 3-0 via Dragus, maar die was vanop randje buitenspel vertrokken. De VAR moest dus aan het werk om te checken of de Roemeen nu al dan niet buitenspel stond, maar dat duurde bijzonder lang. Maar liefst zeven minuten was het wachten op het verdict dat Dragus een schouder buitenspel stond.
De aanslepende VAR-interventie zorgde ervoor dat er op het einde van de wedstrijd maar liefst tien minuten blessuretijd bijgeteld werden. Daarin gaf Standard zijn 2-0-voorsprong nog uit handen. Na goals in minuten 96 en 99 moest het uiteindelijk vrede nemen met een punt.
🤔 | Dit doelpunt van Denis Drăguş werd afgekeurd voor buitenspel. 👀 #STAOHL pic.twitter.com/isFkL8A2nF
— Eleven Sports (NL) (@ElevenSportsBEn) October 16, 2021