Paris Saint-Germain had bij veel voetbalvolgers toch geen geweldig imago. Voorzitter Nasser Al-Khelaïfi verwacht dat daar een kentering in komt. Hij denkt dat de Franse grootmacht er een stuk positiever op staat door het winnen van vele prijzen met goed voetbal.
PSG wordt door de invloed uit Qatar gezien als club met 'het nieuwe geld'. Dat levert over het algemeen weinig sympathie op. Dat zou nu wel eens kunnen veranderen meent Al-Khelaïfi. "Er zijn nu vanuit PSG-oogpunt twee tijdperken: die van vóór 23 augustus 2020, en die van ná 23 augustus 2020", verwijst de preses naar de verloren Champions League-finale. "De manier waarop de buitenwereld naar onze club kijkt, is definitief veranderd. We horen nu bij de grootmachten van het internationale voetbal, een gewaardeerd instituut dat presteert op het wereldpodium van de sport."
"We hebben het shirt geëerd, net als de prachtige historie en de winnaarsmentaliteit van Paris Saint-Germain", vervolgt Al-Khelaïfi. "Onze Europese campagne was een gevolg van ongelooflijke veerkracht. Meerdere keren vielen we in de afgelopen jaren, maar telkens slaagden we erin om onszelf op te richten. Doordat we telkens constateerden wat er bij ons nog ontbrak, hebben we het juiste pad gevonden. Dat pad heeft PSG gebracht naar hoogtes die de club nooit eerder heeft bereikt."