Ondertussen zijn zowat alle eersteklassers gestart met de voorbereiding op het komende seizoen en dus lopen ook de abonnementsverkopen volop. Dat is bij RSC Anderlecht niet anders. Al worden er wel bedenkingen geplaatst bij de campagne die de recordkampioen heeft opgezet.
De abonnementsverkoop van Anderlecht kwam traag op gang, maar inmiddels zou er een inhaalbeweging zijn ingezet. RSCA haalde dan ook alles uit de kast om de verkoop te stimuleren en zette daarvoor een heuse campagne op poten. Maar één van de slogans die werden gebruikt, deed toch de wenkbrauwen fronsen. 'Mauves un jour, Mauves toujours' is namelijk exact dezelfde slogan die concurrent Standard al jaren gebruikt. Al houden ze het daar uiteraard op 'Rouche un jour, Rouche toujours'.
Op de sociale media verscheen dan ook heel wat kritiek, niet in het minst vanuit de eigen achterban. En nu doet ook Standard zelf zijn duit in het zakje. Zo deelden de Luikenaars een prikje uit op de sociale media. "Een gebrek aan inspiratie Anderlecht? Aarzel niet om ons te contacteren bij jullie toekomstige abocampagnes", klinkt het bij een video van een spiekende Mr. Bean. We zijn nu al benieuwd naar de reactie van Paars-Wit ...
En manque d’inspiration @rscanderlecht ? 🤓 N’hésitez pas à nous contacter pour vos prochaines campagnes d’abos 😉
— Standard de Liège (@Standard_RSCL) June 23, 2020
Een gebrek aan inspiratie @rscanderlecht ? 🤓 Aarzel niet om ons te contacteren voor jullie toekomstige abocampagnes 😉#RoucheUnJourRoucheToujours 🔴⚪️ https://t.co/4M2TzUnrHM pic.twitter.com/NNtDtJKb9P