Bij Club Brugge kunnen ze bijzonder tevreden terugblikken op 2019, dat alvast op financieel vlak een recordjaar zal worden voor Blauw-Zwart. Het wist maar liefst 93 miljoen euro aan inkomsten te noteren, nog nooit deed een Belgische club beter. Maar Vincent Mannaert wil dat Club de komende jaren nog een grote stap voorwaarts zet.
"We hebben aan uitgaande zijde een opmerkelijke mercato gekend, we hebben vorige zomer zeer goed verkocht. Maar ook onze terugkerende inkomsten zijn gegroeid. Zelfs in ons oude Jan Breydelstadion slagen we er elk jaar nog in om onze commerciële cijfers op te krikken. Club Brugge is een echt merk geworden, positief en aantrekkelijk. We vergroten ons netwerk zowel in Vlaanderen als Wallonië", stelt de CEO vast bij RTBF.
"Je moet een sterke identiteit hebben. Dat is onze slogan 'No Sweat, No Glory', met daar nog in het Brugse dialect het bekende 'bluvn goan' bovenop. Veel jonge supporters herkennen zich in ons, veel jonge bedrijven willen zich met ons associëren. Onze stijl was wat ouderwets, maar we hebben die gemoderniseerd. En in ons toekomstig stadion zal het potentieel voor onze ontwikkeling nog veel groter zijn. Clubs als Ajax en Benfica, die de top zijn in competities gelijkaardig aan de onze, hebben met hun nieuw stadion op budgettair vlak een stap van 50 procent vooruit kunnen zetten."