Voor de laatste verplaatsing van het seizoen pakte RSC Anderlecht zondag uit met een nieuwigheid. De Brusselaars traden in Gent immers aan met de nieuwe uitshirts. Maar de roze oranje kleur, koraalkleur volgens de club, werd niet bepaald gesmaakt door de supporters.
Het nieuwe model werd zondagochtend pas bekend gemaakt, toch doken in het bezoekende vak verschillende spandoeken op waarmee de aanhang protesteerde tegen het model. Maar ook de meeste analisten zijn niet echt gecharmeerd. "Je moet als voetballer, zeker op verplaatsing, toch een zekere vorm van agressiviteit uitstralen. Dan vind ik roze een zeer ongemakkelijke kleur. Daar heb ik het toch moeilijk mee", stelde Jacky Mathijssen bij Sports Late Night.
Het is vooral kledingsponsor Adidas die marketinggewijs voor deze kleur had gekozen, want ook het bestuur lijkt niet zo enthousiast. "Anderlecht speelde als een zalm in blik", tweette Marc Coucke al spottend. Nochtans zag Bob Peeters een belangrijk voordeel voor de voorzitter. "Het maakt het voor Coucke gemakkelijker om bijpassend hemd te kiezen", lachte hij.
#gntand #Coym #anderlecht #andonline #purpledynamite pic.twitter.com/0e38pGSojl
— Anderlecht-online.be (@rsca_online_fr) 13 mei 2018