Marc Coucke heeft opnieuw bewezen dat hij zichzelf niet al te serieus neemt. De ondernemer en boegbeeld van Anderlecht deelde vlak voor Kerstmis een video die meteen voor een glimlach zorgde bij duizenden volgers. Geen zware dossiers of voetbalstress deze keer, maar wel een opmerkelijke boodschap.
LEES OOK: Birger Maertens verrast vriend en vijand met nieuw leven
Humor als handelsmerkCoucke staat uiteraard bekend als steengoed ondernemer met tal van investeringen. Maar de man heeft ook nog heel wat andere talenten, zo maakte hij recent een gesmaakte doortocht in Mijn Restaurant. Dat had onder meer te maken met zijn... gevoel voor humor.
Het is lang niet de eerste keer dat Coucke zijn gevoel voor humor toont, voornamelijk op sociale media. Waar hij vaak geassocieerd wordt met grote beslissingen, investeringen en voetbalbeleid, laat deze video een andere kant zien. Eén van relativering, zelfspot en vooral plezier. Net dat maakt hem voor veel mensen zo toegankelijk.
Sociale media smullen mee
Nu ging Coucke op Instagram even volledig los met dochter Chloé. De Anderlecht-eigenaar gaf eerder al aan dat hij enorm geniet van de quality-time met zijn kinderen, die steeds spaarzamer wordt.
De kerstvideo werd massaal geliket en gedeeld. Reacties als “fantastisch”, “topper” en “geweldig” tonen dat het publiek dit soort momenten weet te smaken.
Coucke bevestigt zo zijn imago als een ondernemer die durft lachen met zichzelf en geen moeite heeft om af en toe de spotlights op een andere manier te gebruiken.
Maarten Coenen