Wie dacht dat Romelu Lukaku enkel scoorde op het veld, heeft het mis. Terwijl de topschutter van de Rode Duivels bij Napoli herstelt van een blessure, gooit hij het over een heel andere boeg. Op een onverwachte 'persconferentie' kondigde hij een heel verrassende carrièreswitch aan.
LEES OOK: Herman Brusselmans zet 'Oude Doos-BV' compleet voor schut
Een deal met schuimkraagLukaku is doorgaans gewoon om zijn krabbel te zetten onder voetbalcontracten, deze keer pakte hij het echter anders aan. De voetballer zal immers investeren in... Tout Bien, het biermerk van Average Rob.
De samenwerking tussen Lukaku en Average Rob werd op gepaste wijze wereldkundig gemaakt: met humor, natuurlijk. In een ludiek filmpje op Instagram zien we Rob Van Impe (de echte naam van Average Rob) stuntelend proberen om de sterspits te overtuigen van een samenwerking.
Na wat ongemakkelijke momenten volgt de ontlading: een deal, bezegeld met de iconische handshake die Lukaku vaak deelt met Kevin De Bruyne. “Blij om deel van de familie te zijn,” zegt Lukaku met een brede glimlach, duidelijk geamuseerd door zijn nieuwe rol buiten het voetbalveld.
Een sterk groeiend merk
Tout Bien begon als een lichtvoetig project van Average Rob, maar is intussen uitgegroeid tot een opvallend succesverhaal. Het biermerk is nog maar drie jaar jong, maar weet ondertussen de aandacht van grote namen te trekken. Naast Lukaku stapten ook Marc Coucke en Lotus-topman Jan Boone al mee in het verhaal.
De investering van Lukaku versterkt niet alleen de geloofwaardigheid van het merk, maar brengt ook een flinke portie bekendheid met zich mee. Met een achterban die reikt van Napels tot Anderlecht, zet Lukaku Tout Bien in één klap op de internationale radar.
Van spits tot zakenman
Hoeveel Lukaku precies investeert, blijft voorlopig een goed bewaard geheim. Maar de boodschap is duidelijk: de Rode Duivel denkt verder dan zijn sportieve carrière. Waar anderen zich focussen op mode of vastgoed, kiest Lukaku voor een Belgische klassieker: bier.
Maarten Coenen