Manchester City zal volgend seizoen voor het eerst in 10 jaar tijd succes moeten zien te boeken zonder Pep Guardiola. En dus wil men de selectie voldoende versterken. Daarvoor zou men zelfs het Britse transferrecord over hebben.
Na afloop van het voorbije seizoen zette Guardiola een punt achter een uiterst succesvolle periode van tien jaar aan het roer bij City. Al snel werd duidelijk dat Enzo Maresca zijn beoogde opvolger is. De 46-jarige Italiaan was eerder al tot twee keer toe werkzaam bij City. Bovendien was hij op de markt na zijn ontslag bij Chelsea begin dit jaar.
LEES OOK: 'Premier League op stelten: monsterlijk transferplan City'
Versterking op middenveldMaar dat ontslag bleek juridisch nog niet helemaal afgewikkeld. Chelsea en City onderhandelden de voorbije weken echter nadrukkelijk over het dossier. En volgens de laatste berichten mag weldra witte rook verwacht worden. In afwachting is de club uit Manchester ook al begonnen met het ontrollen van haar transferplannen.
Naast Guardiola nam City ook afscheid van Bernardo Silva. En dat terwijl het middenveld vorig seizoen sowieso niet echt grandioos draaide. Versterking in deze linie is dan ook een absolute prioriteit. En de voorbije weken raakte duidelijk dat het vizier daarvoor gericht is op Eliot Anderson.
Transfersom van 150 miljoen
De 23-jarige is de voorbije seizoenen helemaal doorgebroken bij Nottingham Forrest en geldt inmiddels als één van de betere middenvelders op de Engelse velden. Hij is dit WK ook een vaste basisspeler bij de Engelse nationale ploeg. Zowat de volledige Engelse top trok dan ook aan zijn mouw. Maar City blijkt het hardst te trekken.
Volgens The Daily Mail is een doorbraak op clubniveau in de maak en zullen in de komende 24u nog cruciale gesprekken volgen. Man City toont zich daarbij bereid om bijzonder ver te gaan. Er is sprake van zo'n 13 miljoen pond, een slordige 150 miljoen euro. Het zou van Anderson de duurste transfer in de Engelse geschiedenis maken.
Kobe K