Eerder werd al bekend dat Club Brugge op het punt stond een recorddeal af te sluiten met goksponsor Betsson. Het Laatste Nieuws gaf nu de details van de deal prijs. Blauw-Zwart stampt tegen heel wat schenen door de ene goksponsor met de andere af te wisselen.
De afgelopen jaren was Unibet de sponsor, maar de wetten rond gokreclame werden en worden ferm verstrengd in België. Het is dan ook uiterst opmerkelijk dat Club Brugge toch wéér voor een gokkantoor als sponsor kiest. Men verwacht dat de club de wet zal proberen te omzeilen.
Lees ook: Antwerp heeft derde zomeraanwinst definitief binnen
Ferme miljoenendealClub Brugge zou een overeenkomst hebben bereikt tot 2028 voor zo’n 4 miljoen euro per jaar. In totaal komt dat aldus op 12 miljoen euro, een record in België. Betsson is een Zweeds gokbedrijf met onder meer betFIRST in hun portefeuille, de sponsor van Royal Antwerp FC de afgelopen seizoenen.
Antwerp neemt echter afscheid van betFIRST. De deal, die nog tot 2027 liep, werd verbroken en vervolgens werd Club Brugge binnengehaald. Antwerp kiest dan weer voor Circus Daily. Goksponsors mogen niet op de borst prijken, maar toch lijken de clubs op allerlei creatieve manier die regel te ontwijken.
Second brand oprichten
Zo worden er ‘second brands’ opgericht die wél op het shirt kunnen prijken. Ook Club Brugge zal gebruik maken van de grijze zone in verband met de wetgeving rond gokreclame. Dat deed het al met U-Experts (zijtak van Unibet). Daar werd gokken niet gepromoot en daarom mocht dus gewoon wél op de shirts prijken.