Club Brugge is de laatste jaren uitgegroeid tot een financiële machine. Blauw-Zwart heeft zich volledig gefocust op de jeugdwerking en ook naast het veld is de club enorm gegroeid. De sterke resultaten in Europa van de afgelopen jaren hielpen uiteraard ook om miljoenen binnen te halen. Nu staat de club volgens Het Nieuwsblad op een zucht van een nieuwe recordovereenkomst.
Club Brugge zit naar verluidt in verregaande onderhandelingen met online gokbedrijf Betsson AB om de nieuwe hoofdsponsor te worden. Er wordt gesproken over een ‘miljoenendeal’ en ‘recordovereenkomst’. Toch een opvallende deal want vanaf 1 januari 2028 zal er een algemeen reclameverbod voor kansspelen in de Belgische sportwereld van kracht gaan.
Creatieve oplossing
Unibet is al sinds 2019 de sponsor van Club Brugge en legde daarvoor zo’n 6 miljoen euro op tafel. Nu is Betsson AB, een bedrijf met meer dan 20 online merken in de portefeuille (zoals BetFIRST), bereid om een pak meer geld op tafel te gooien. Het zou om een nieuwe recordovereenkomst gaan.
Om het reclameverbod van 2028 tegen te gaan zal Club Brugge (weer) met een creatieve oplossing moeten komen. Tot eind 2027 zijn er nog kleine logo’s toegestaan op de achterkant van de shirts. Afgelopen seizoen werd Unibet bijvoorbeeld al vervangen door U Experts, een handig achterdeurtje.
Bye bye Antwerp
De afgelopen seizoenen was BETfirst de hoofdsponsor van Royal Antwerp FC, maar zij nemen aldus afscheid van The Great Old. Antwerp heeft inmiddels al verschillende nieuwe sponsordeals binnengehaald voor de komende seizoenen. Club Brugge haalt Betsson nu binnen voor een recordbedrag…