RSC Anderlecht heeft op de officiële kanalen de nieuwe shirts voor het seizoen 24/25 voorgesteld. Paars-wit heeft ‘Art Nouveau’ heruitgevonden.
RSC Anderlecht speelt komend seizoen weer Europees voetbal en dat wil het in stijl doen met innovatieve tenues. Vooraan de tenues prijkt Napoleon Games voor een half seizoen.
Lees ook: 'Anderlecht vindt keeper: bekende naam als doublure Coosemans'
ControversieelVanaf 1 januari geldt een nieuwe wet dat er geen reclame meer gemaakt mag worden voor kansspelen en gokken op televisie of radio. Voor shirtsponsors zal er iets soepeler worden opgetreden. Dat betekent dat Napoleon Games na de winter op de achterkant van de shirts te zien zal zijn.
Nu komt het met de nieuwe shirts gebaseerd op de architecturale stijl van ‘Art Noveau’. De stijl is tot leven gebracht in een voetbaluniversum met de technologie van AI. Anderlecht komt aldus met een innovatief concept naar buiten.
Napoleon
Napoleon Games zal aldus de hoofdsponsor zijn van Anderlecht. Het gokkantoor profiteert nog even van een zijdeurtje in de wetgeving. In het verleden waren Generale Bank (tussen 1981 en 2000), Banque Fortis en BNP Paribas Fortis (tussen 2000 en 2020) de shirtsponsors. Ook DVV en Candriam (tussen 2020 en 2024) prijkten al op het paarswitte tenue.
Shirts 24/25. Art Nouveau reimagined.
— RSC Anderlecht (@rscanderlecht) July 5, 2024
Inspired by the architectural style that defined the face of our capital in 1908. Brought to life in an imaginary football universe with today's generative AI technology. pic.twitter.com/IxK9S1t3We