RSC Anderlecht zette de afgelopen jaren de nodige stappen voorwaarts inzake marketing. Paars-Wit pakte zo onder meer uit met een samenwerking met Damso voor het nieuwe shirt. Dat blijkt een groot succes te zijn, want er werden records verbroken.
"Het Europese BXL-shirt, dat werd ontworpen in samenwerking met de Belgische artiest Damso, is het best verkochte shirt van RSC Anderlecht ooit.Zwart met een gouden randje. Een viering van Brussel en zijn talent. Een samenwerking tussen de grootste club van België en zijn grootste artiest. Met als resultaat een uniek Europees shirt dat de geschiedenis zal ingaan als het best verkochte shirt ooit voor RSC Anderlecht, met meer dan 15.000 verkochte exemplaren”, laat de club weten.
"De samenwerking tussen RSCA en DAMSO is gestoeld op een gedeelde ambitie om jong talent vooruit te stuwen. Brussel is de hoofdstad van voetbal, sport, gastronomie, cultuur, muziek, mode en nog veel meer. De X in het hart van het zwart en gouden shirt verwijst naar BXL en naar een unieke, diverse en getalenteerde stad. Het DAMSO-shirt van JOMA breidt de wereld van RSCA verder uit binnen en buiten het voetbal. Met vier met platina bekroonde albums en miljoenen streams is Damso niet alleen een icoon van de huidige Belgische muziekscene, maar ook een van de beste ambassadeurs van dit land. De Brusselse rapper is een inspiratiebron voor generaties van jongeren in Brussel, België en ver daarbuiten”, klinkt het.
Belgium’s biggest club and Belgium’s most acclaimed artist. A record-breaking collaboration, celebrating our love for Brussels and its talent.
— RSC Anderlecht (@rscanderlecht) March 15, 2023
History made. Vie sur nous. 🖖 pic.twitter.com/HwAC3Zhc0G