Het WK in Qatar kende vorig weekend een finale om duimen en vingers bij af te likken, met ook in de finale een hoofdrol voor Lionel Messi en Kylian Mbappé. De twee vedetten hadden zich al opgeworpen tot dé vedetten van het toernooi en gaven ook de finale kleur. Messi scoorde twee keer, Mbappé zelfs een hattrick. Uiteindelijk ging die eerste naar huis met de wereldbeker én de Gouden Bal, terwijl Mbappé vrede moest nemen met de Gouden Schoen met acht doelpunten.
In Parijs wreven ze zich ook in de handen bij de exploten van hun twee sterspelers. Alsof Messi en Mbappé nog niet populair genoeg waren, heeft het WK hun bekendheid en hun status nog wat verhoogd. Werkgever Paris Saint-Germain spint er garen bij, want L'Equipe weet dat de club sinds de finale de online verkoop van shirts van Mbappé en Messi met maar liefst 200 procent zag stijgen.
Vooral in Noord-Amerika hebben de twee wereldsterren veel zieltjes geworden, want maar liefst 40 procent van hun verkochte shirts trekken naar dat continent. Dat zal de FIFA ook graag horen, want het WK van 2026 wordt georganiseerd in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Het lijkt er dus op dat voetbal ook daar razend snel aan populariteit wint.
QATAR WINT
Ook in Qatar zullen ze wellicht tevreden zijn met de gang van zaken. Het organiserende land kreeg de voorbije maand bakken kritiek, maar zal desondanks wel vaststellen dat ze zich toch minstens een beetje op de kaart gezet hebben. Bovendien moeten we ook opmerken dat PSG in handen is van Qatar, waardoor de oliestaat zich dus ook op die manier tot winnaar kroont.