FC Barcelona nam deze zomer afscheid van boegbeeld Lionel Messi. Het vertrek van de Argentijn is niet alleen sportief gezien een flinke aderlating, ook op commercieel vlak betekent dit een zware klap voor de Catalanen. Maar volgens ARA heeft de club alweer een nieuwe posterboy op het oog.
De Argentijnse steraanvaller, deze zomer overgestapt naar Paris Saint-Germain, bracht per seizoen honderden miljoenen in het laatje voor FC Barcelona. Gezien de financiële positie zit de club nu dringend verlegen om een nieuw gezicht om het merk te vertegenwoordigen. Hoewel verschillende spelers al jaren in Camp Nou actief zijn, zou Memphis Depay de aangewezen opvolger zijn.
De Nederlander werd deze zomer transfervrij overgenomen van Olympique Lyon en liet tijdens zijn eerste matchen meteen een sterke indruk achter. "Depay zal nooit Messi worden, natuurlijk niet, maar hij kan wel iets in beweging trekken", zo zou de club intern hebben gezegd. Barcelona verwacht zonder Messi veel geld kwijt te raken en dus is besloten om de Oranje-international extra te promoten. Daarmee komt Memphis meer dan welke Barcelona-speler dan ook in de spotlights te staan.
Barça verkocht acht van de tien shirts met de naam van Messi, maar de club denkt dat Memphis nu de helft moet kunnen opeisen. Wel verwacht men 'zeker' dertig procent minder shirts te verkopen. Ook zal men de Nederlander regelmatig inschakelen voor sponsorevenementen en reclamecampagnes.
A piece today in ARA sports from @ARAToniPadilla suggests that Memphis Depay will be the new face of the Barca brand.
— total Barça (@totalBarca) September 2, 2021
He is the obvious choice, isn't he? pic.twitter.com/YoVTGCHSa0