Komende zondag staan
Anderlecht en
Club Brugge tegenover elkaar in dé topper van de 33ste speeldag. Daar moet voornamelijk Paars-Wit tonen dat het zijn voet naast die van Blauw-Zwart kan zetten. Dat zal overigens ook gebeuren op het vlak van media.
Zo zal binnenkort namelijk ook
een documentaire van Anderlecht (en Antwerp) te zien zijn op
Play Sports, in navolging van KV Oostende. Daar vallen dan unieke beelden van achter de schermen te bewonderen. De Belgische trendsetter in deze optiek is toch wel
Club Brugge, dat sedert enkele jaren geregeld een inkijk geeft in het clubgebeuren via filmpjes op sociale media.
Volgens Wim Lagae een nieuwe trend in het voetbal, die meer en meer ook mediabedrijven worden. De sportmarketeer van de KU Leuven geeft daarvoor ook enkele redenen aan in Het Nieuwsblad: “De clubs proberen hun digitale voetafdruk te vergroten om hun band met de fans hechter te maken en de sponsors meer visibiliteit te geven. Het is geen toeval dat die digitale versnelling net in coronatijden gebeurt. Voor de sponsors is er een stuk visibiliteit weggevallen en dat moet worden gecompenseerd.”