Het kot is weer te klein in de Ghelamco Arena, zelfs nu er slechts een beperkt aantal toeschouwers toegelaten zijn bij de wedstrijden. Abonnees die thuis moet blijven, weten dan ook pas sinds woensdag hoe zij gecompenseerd zullen worden voor die gemiste duels. Een regeling die bij de meesten in het verkeerde keelgat schoot.
De bijzondere formule, waarbij slechts 25 procent van het bedrag effectief terug op de rekening wordt gestort en 10 procent richting interne goede doelen gaat, stootte meteen op flink wat onbegrip en werd vernietigend onthaald op sociale media. Felle reacties die de Buffalo's op hun beurt evenwel niet konden smaken, zo bleek uit de respons van directeur communicatie Patrick Lips. Hij gaf bij Het Laatste Nieuws aan meer te verwachten van de supporters, die hem echter duidelijk van antwoord dienden.
LEES OOK: Gekkenhuis in Gent
Beste Dhr. Lips,een bedrijf dat moet overleven stelt geen dure foute medewerker aan om die 25 dagen later te ontslaan... Compensatieregeling KAA Gent schiet bij velen in verkeerde keelgat: “Goed doen voor iedereen kan niet” | Gent | https://t.co/qvp70jqtQh https://t.co/45hRZMOAJ3
— Kevin De Wispelaere (@BuffaloBrain) October 14, 2020
Compensatieregeling KAA Gent schiet bij velen in verkeerde keelgat: “Goed doen voor iedereen kan niet”
— Kenny Sergeant (@KennySergeant) October 14, 2020
Beste heer Lips, de supporters zijn vooral het geknoei en de wereldvreemdheid van het bestuur beu. Uw interview toont dit nogmaals aan. https://t.co/Nzn1VahRWG
Ben verontwaardigd in de plaats van de Gent supporter. Zonder supporters sta je nergens, geen bestuur, geen basisbudget, geen sfeer, geen geld om makelaars of communicatiedirecteurs te betalen, mijnheer Lips.
— Victörsson (@_Victorsson) October 14, 2020
Zou P. Lips al door zijn mails zijn geraakt vandaag? #dtv #kaagent #compensatieregeling
— Sven Blansaer (@Sven_Blansaer) October 15, 2020
De directeur communicatie van #kaagent vindt het gemakkelijk en goedkoop dat kritiek op de compensatieregeling op sociale media gebeurt. Niet echt familiaal.
— Vak 228 (@Vak228) October 14, 2020
Hij verkiest rechtstreeks contact.
Hij heeft gelijk. Zijn contactgegevens vind je hier: https://t.co/UHO1OELnNe
Misschien moet @KAAGent eens een echte directeur/directrice communicatie in dienst nemen, iemand die vertrouwd is met hedendaagse communicatie kanalen en vooral met positief communiceren. Geef jij geen cursussen @katrien_dv ? #cobw #kaagent #sorrydatiktweete
— Steven Robbens (@stevenrobbens) October 14, 2020
1. als je communiceert via sociale media, mag je respons verwachten via sociale media
— Maarten De Schryver (@mldschry) October 14, 2020
2. clubliefde is niet zelfde als liefde voor bestuur
3. over slecht beleid beginnen mocht je "beste spelers moet verkopen" dan schreeuwt transfer David voor meer uitleg.
Oproep aan alle #KAAGent supporters die ontevreden zijn ivm de compensatieregeling om een mailtje te sturen naar Patrick Lips!
— Jasper Vermander (@JasperVerm) October 15, 2020
Hieronder de mail die ik verzonden heb! https://t.co/c8tcKKizEP pic.twitter.com/PHpxLnKkZD
Ow, we zijn aan fase 2 beland: Olie op het vuur.
— Tom Claes 🇧🇪 (@TC_7) October 14, 2020
Lips (de grote communicator) mag het komen uitleggen en zoals gewoonlijk verontwaardigd door de reacties. Nog wat verwijten gooien ook, met als toetje het zogezegde ontbreken van de clubliefde bij de supporters. Echt top @KAAGent https://t.co/8D0VAdkyAr