Xavier Van Honsebrouck zat twee weken aan de onderhandelingstafel met Marc Coucke. Gespreksitem: de overname van KVO Oostende. Van Honsebrouck was er naar eigen zeggen "niet goed van dat de deal niet is kunnen doorgaan."
DE CEO van de gelijknamige brouwer wou via shirtsponsoring een nieuw biermerk lanceren zoals bij
Club Brugge (jaren 80 met St-Louis) en Eendracht Aalst (jaren 90 met Kasteelbier). Van Honsebrouck aan
De Tijd: "De deal zou positief zijn voor ons jongste biermerk Filou. Ik had al een strategie, wilde de spelersgroep afbouwen want 31 spelers is te veel. De bedoeling was meer kansen te geven aan de beloftevolle U21-groep. Ik zou 91% van de aandelen overnemen."
Van Honsebrouck nam geen risico: "Ik trok consultant Deloitte aan om de boeken van KVO te onderzoeken en we kwamen tot de conclusie dat de club niet veel waard is. Om te zeggen niets. Ik zei tegen Coucke: weet je hoe je miljonair wordt in het voetbal? Door te beginnen als miljardair."
LEES OOK:
Hoste en Coucke: De bromance die niemand zag aankomen