D-day voor de Rode Duivels. Dat is het voor België tegen Nieuw-Zeeland. Tijd voor de grote namen om op te staan. Johan Boskamp sprak zich uit over één van de toppers die voorlopig matig presteert.
LEES OOK: Rel rond De Bruyne loert alweer om de hoek bij Rode Duivels
Matig WK voor De BruyneKevin De Bruyne is bezig aan een grijs toernooi. Ondertussen al zijn derde op rij dat niet echt top is. Een speler met zijn reputatie moet meer kunnen. We horen Steven Defour zeggen dat De Bruyne veel risico in zijn spel legt en dat het dan soms ook misgaat.
Als we in België zo scherp zijn voor Cristiano Ronaldo, dan mag de druk op De Bruyne ook worden opgevoerd. In de Waalse pers spraken ze zelfs om KDB eens op de bank te zetten. Johan Boskamp is het daar niet mee eens.
Boskamp niet eens met Waalse pers
"Nou, daar hebben ze dan een zonnesteek opgelopen. De Kev is de beste voetballer die België ooit gehad heeft. Hij is de eerste die op het wedstrijdblad hoort te staan. Al kan hij natuurlijk wel beter dan wat hij tot hiertoe getoond heeft. De echte Kev hebben we nog niet gezien. Tielemans ook niet trouwens”, klinkt het in Het Belang van Limburg.
De Bruyne moet zich gaan tonen. Hij is geen speler meer die bij de drie beste middenvelders ter wereld behoort zoals dat vele jaren het geval was, maar toch wordt er meer verwacht. Zuiverder aan de bal. Aan inzet en passie geen gebrek, maar dat is slechts een basis.
KDB moet opstaan tegen Nieuw-Zeeland. Heel België rekent op de beste Belgische middenvelder ooit, wat hij zeker is. Maar nu telt het heden. KDB moet België (mee) naar de volgende ronde loodsen.
Claudio Reulens