Club Brugge speelde afgelopen seizoen landskampioen en zal komend seizoen weer in de Champions League te zien zijn. Blauw-Zwart zal dat doen met een nieuwe shirtsponsor.
Eerder liet de club al weten dat het de samenwerking met Macron heeft stopgezet na zeven jaar. Woensdag om 15u zullen de nieuwe uitshirts worden voorgesteld op een wel heel innovatieve manier.
Roblox
Het Laatste Nieuws laat weten dat Club Brugge het nieuwe uitshirt voor volgend seizoen zal voorstellen op Roblox. Dat is een online gamingplatform voor kinderen. Club Brugge hoopt zo een jongere generatie aan te spreken. Het tenue kan vervolgens ook geclaimd worden en aan hun persoonlijke avatar worden toegevoegd.
Club Brugge zal een wit shirt met blauwe accenten voorstellen, maar het innovatieve is aldus de manier waarop. Op deze unieke wijze wil Blauw-Zwart strategisch het jongere doelpubliek aanspreken. In het shirt zal ook een link naar de stad Brugge en de kanalen, de Reien, steken.
Verjonging
Niet enkel het doelpubliek, maar ook de selectie van Club Brugge ondergaat mogelijk een verjongingskuur. Hoofdtrainer Nicky Hayen liet dat alvast zien op de eerste training van Blauw-Zwart. Maar liefst tien beloften mochten meetrainen met de A-kern om zich te bewijzen.
De sterkhouders van afgelopen seizoen en uiteraard ook de EK en Copa América-gangers waren nog afwezig op training. Ondertussen is routinier Denis Odoi op weg naar de exit. Royal Antwerp FC staat op het punt de Ghanees weg te plukken. Odoi werd vandaag al op de Bosuil gespot.