Club Brugge is bezig aan een sterke reeks. De ploeg van Carl Hoefkens boekte een knappe twaalf op twaalf, en lijkt helemaal klaar voor het treffen met Bayer Leverkusen. De Duitse topclub is aanstaande woensdag te gast in het Jan Breydelstadion. Omstreeks 21u trapt de landskampioen er zijn Champions League-campagne op gang.
Tijdens het afgelopen weekend kende Club Brugge weinig moeite tijdens de stadsderby tegen Cercle Brugge. Skov Olsen trapte de Bruggelingen nog voor het rustsignaal op voorsprong, en in de tweede helft kwam de Blauw-Zwarte machine stilaan meer op gang. Uiteindelijk werd het nog 4-0 na een eigen doelpunt van Marcelin en treffers van zomeraanwinsten Nielsen en Yaremchuk.
Vandaag kwam Club Brugge nog met een opvallend nieuwtje op de proppen. Zo maakte de landskampioen bekend dat Balr. werd toegevoegd aan de ruime lijst van sponsors. Het is nog niet duidelijk in welke mate de Nederlandse kledingfabrikant zal te zien zijn bij de landskampioen, al slaagt Club Brugge er wel in om een merk aan de haak te slaan dat de voorbije jaren een serieuze opmars maakte.
Opgericht door Demy De Zeeuw
In 2013 richtte Demy De Zeeuw het kledingmerk samen met twee andere ondernemers op. De voormalige Oranje-international kreeg meteen het gezelschap van Gregory Van Der Wiel en Eljero Elia, die al snel aandelen kochten van Balr. Ondertussen is het merk uitgegroeid tot een gigant op de Nederlandse en Belgische markt, en is het bijzonder populair bij voetballers en jongeren.
Dressed in ambition. ⚽👕 @balr. is the new official fashion partner of Club Brugge! pic.twitter.com/gbMdJWumgz
— Club Brugge KV (@ClubBrugge) September 5, 2022
LEES OOK: Na 10 jaar is het over en out: lifestylemerk BALR. failliet