Zaterdag speelt FC Barcelona zijn eerste competitiewedstrijd tegen Rayo Vallecano, maar daags daarvoor is het alle hens aan dek in Camp Nou. Als het zaterdag over zijn peperdure zomeraanwinsten wil kunnen beschikken, moeten zij immers ten laatste vrijdag ingeschreven worden bij La Liga, maar daarvoor moest de club nog heel wat miljoenen vinden. Dat lijkt nu toch gebeurd te zijn.
Spelers verkopen lukte niet op tijd, maar Barça is er wel in geslaagd opnieuw één van zijn zogenoemde 'financiële hefbomen' te lichten. Nadat eerder al onder meer een groot deel van de televisierechten verkocht werden, heeft de club nu ook voor de tweede keer een deel verkocht van Barça Studios, dat de officiële content van de club produceert. Eind juli betaalde Socio.com al 100 miljoen euro om 24,5 procent van het bedrijf over te nemen.
Nu verkoopt Barça nog eens 24,5 procent, deze keer aan Orpheus Media. Daardoor stroomt nog eens 100 miljoen euro naar de clubkas. Orpheus krijgt de taak om de digitale strategie, met onder meer NFTs, van de Catalanen uit te bouwen.
LEWANDOWSKI EN CO
De kassa rinkelt nu weer in Camp Nou, maar het wordt afwachten of La Liga die inkomsten ook zal erkennen en of dat genoeg zal zijn om alle spelers in te schrijven. Naast aankopen Kessié, Christensen, Koundé, Raphinha en uiteraard Lewandowski moeten immers ook Dembélé en Sergi Roberto na hun contractverlengingen opnieuw geregistreerd worden. Het antwoord komt in de loop van vrijdag nog, tot dan is het nagelbijten voor Barça...
FC Barcelona announces the sale of 24.5% of Barça Studios to the company Orpheus Media for an amount of 100 million euros. This sale will serve to accelerate the growth of the Club's digital, NFT, and Web3 strategy.
— FC Barcelona (@FCBarcelona) August 12, 2022
More information 👉 https://t.co/Q7v9c8WFy7