Nadat de overheid zopas eindelijk de nodige vergunningen uitschreef, is het nieuwe stadion van Club Brugge opnieuw brandend actueel in de plaatselijke omgeving. Intussen werd zelfs reeds wederom beroep aangekondigd tegen de bouw van een voetbaltempel op de Olympiasite, vlak naast het huidige Jan Breydelstadion. Blauw-Zwart heeft echter vertrouwen op een goed afloop.
Dat wist Bob Madou alvast te vertellen in gesprek met De Tijd. Daarbij verduidelijkte de chief business officer van de landskampioen tevens dat het verbod op andere commerciële activiteiten op de locatie allerminst een hinderpaal vormt voor Club, dat er ook onder die voorwaarde stellig van overtuigd blijft haar inkomsten fors te zullen zien stijgen eens het haar intrek neemt in het nieuwe stadion. Daarvoor rekent het onder meer op een toename van het aantal abonnees van de huidige 24.500 naar een slordige 32.000 stuks. Zij zullen wel deels moeten opdraaien voor de kosten die gepaard gaan met het project, zo waarschuwt Madou.
"Met het uitgebreide aanbod, waaronder restaurants, bars en andere catering alsook meer ruimte voor loges en vips, kunnen we denken aan een verstandige upgrade van onze prijzen. Als je je stadion zoveel aantrekkelijker maakt, kan je ook die mee laten evolueren. In de toestand van vandaag is dat moeilijk. We zullen daar als volksclub verantwoordelijk mee omgaan. Onze hoofdprioriteit is de fans makkelijker te laten consumeren - vandaag is het bijvoorbeeld niet eenvoudig om aan een drankje te raken - en om ze langer bij ons te houden. We gaan ook meer beleving op maat bieden, bijvoorbeeld aan gezinnen", klinkt het namelijk.