Door corona moeten de clubs zeer creatief omgaan met het toelaten van een beperkt aantal abonnees. Vooral voor de ploegen met een grote aanhang is dat een probleem, zoals AA Gent. De club heeft via zijn website gecommuniceerd over een compensatieregeling.
"Jullie hebben er lang op moeten wachten en we begrijpen jullie ongeduld. De club wou echter niet over 1 nacht ijs gaan en heeft de compensatieregeling volledig gebaseerd op de supportersenqûete (opgesteld door Armada Ganda en Supportersfederatie, en ingevuld door meer dan 3.400 abonnees op een totaal van 12.500 abonnees) waaruit blijkt dat de meningen en de wensen van de supporters erg verschillend zijn", laat het weten.
"Per gemiste wedstrijd komen we zo op een compensatiebedrag dat we opsplitsen in 5 delen op basis van de preferenties die blijken uit de enquête. We komen tot de volgende percentages."
- 30% van de compensatie wordt “geparkeerd” en overgedragen naar bijvoorbeeld een play off abonnement of een seizoensabonnement 2021-2022.
- 25% wordt terugbetaald.
- 20% wordt omgezet in een horeca tegoed.
- 15% wordt omgezet in een fanshop tegoed.
- 10% wordt geschonken aan en gelijkmatig verdeeld onder:
het Buffalo Talent Center (KAA Gent Jeugd)
de KAA Gent Ladies
de KAA Gent Foundation met onder andere het Elk Talent Telt project
de erkende sfeergroepen
De volledige uitleg kan u via onderstaande link raadplegen.