Het is een opvallende trend de jongste jaren: voetbalclubs nemen de communicatie rond hun club alsmaar strakker in eigen handen. Dat betekent onder meer dat ze alsmaar meer eigen content gaan produceren, al is de ene club daar al creatiever in dan de andere. In België is KV Kortrijk één van de meest opvallende clubs op social media.
De Kerels pakken op hun officiële kanalen regelmatig uit met originele, ludieke filmpjes en zag zijn aantal volgers al een tijdje stijgen. Na het aantrekken van het Maleisische talent Luqman Hakim kwamen daar nog eens een pak extra Aziatische volgers bij, waardoor KVK momenteel op de Europese ranking zelfs clubs als Atalanta en RB Leipzig voor.
KVK heeft bovendien ook een plan om die extra volgers in extra centen om te zetten. In Het Nieuwsblad geeft commercieel manager Jelle Brulez aan dat Kortrijk met het idee speelt om een eigen OTT-platform te lanceren. Een OTT-platform levert videocontent over het internet, zoals bijvoorbeeld Netflix doet. Eén van de ideeën die ze in Kortrijk hebben, is om een wekelijkse docusoap te maken over het leven van de eerder genoemde Hakim in Kortrijk. Brulez denkt dat daarvoor zo'n 15.000 à 20.000 Maleisiërs wel zouden willen betalen.