Bij de herstart van de Jupiler Pro League zal er sowieso nog maar amper of geen volk toegelaten worden, maar nadien hopen de clubs hun misgelopen inkomsten zo snel mogelijk te recupereren. Anderlecht moet dan wel hopen dat de abonnementenverkoop stilaan in gang schiet, want tot dusver werden amper 6.000 stuks verkocht.
Paars-Wit heeft er wel goede hoop op dat die cijfers in de komende weken nog gevoelig zullen toenemen, maar de achterstand op de opkomende concurrentie is toch reeds uiterst significant. Zo zit Antwerp al aan 9.000 verkochte seizoenkaarten en doet zelfs KV Mechelen met 10.000 stuks een pak beter, om dan nog te zwijgen van de situatie bij aartsrivaal Club Brugge. De 24.000 vaste zitjes in Jan Breydel zijn nu al bijna allemaal aan de man gebracht.
Ter vergelijking: Beerschot, dat niet eens zeker weet of het in 1A dan wel 1B zal uitkomen, zit vandaag ongeveer op hetzelfde peil als de recordkampioen. Ondanks de aanwezigheid van Vincent Kompany én de fraaie korting die de Brusselaars hun fans aanbieden, lijkt Anderlecht post-corona zo toch de tol te betalen voor de mindere prestaties van de afgelopen jaren. Via de diverse kanalen worden nu alle zeilen dan ook bijgezet om de verkoop te stimuleren.
We don't care about age. We care about talent. 🟣⚪https://t.co/ZlUaqQe7KY pic.twitter.com/2Yx7QAbOGc
— RSC Anderlecht (@rscanderlecht) June 18, 2020