Club Brugge werkt aan de toekomst. De club is mee met zijn tijd en zet fors in op digitale transformatie. CEO Vincent Mannaert geeft uitleg bij deze activiteiten. "Club Brugge heet zo’n 500.000 sympathisanten, heel wat meer dus dan de mensen die naar het stadion komen. Via data kunnen we de emotionele band met hen verder verdiepen. We zijn van een evenementenorganisatie – de organisatie van 25 voetbalmatchen per jaar – geëvolueerd naar een belevingsorganisatie. We zijn nu een heel jaar door zichtbaar, onder andere met content en commerciële aanbiedingen. Om deze belevingsorganisatie naar een nog hoger niveau te tillen, willen we verder individualiseren. Niet elke sympathisant heeft dezelfde interesses. Sommigen willen naar het stadion komen, anderen niet of slechts bij Europese wedstrijden… Ons doel is sterk te segmenteren om de fan helemaal centraal te kunnen zetten en hem een maximale emotionele beleving te kunnen bieden", zegt hij aan Antenno. Fanbevraging "Vijf jaar geleden hebben we ons afgevraagd waarvoor we staan. Dat leidde tot onze slogan ‘No sweat no glory’. Onze fan heeft het gevoel dat dit echt het hart is van onze club en dat het iets is waaraan hij of zij zelf kan meewerken. En zo komen we bij het tweede element, de co-economie. We houden tweejaarlijks een bevraging bij onze fans over wat zij goed vinden en wat voor verbetering vatbaar is." "Volgend seizoen starten we met een digitale fan board, waarbij we fans online betrekken bij activeringen voor commerciële partners. Zoiets creëert een sterk draagvlak voor deze activeringen. De volgende stap in onze digitale transformatie wordt trouwens het koppelen van de resultaten van de fanbevraging aan onze data. Zo willen we de langetermijnrelatie met onze fans nog intenser, persoonlijker en zo ook duurzamer maken."