De Belgische clubs kunnen ook in coronatijden op hun trouwste partner rekenen: hun fans. De afgelopen dagen en weken bleek nog maar eens dat de fans de dragende kracht zijn van een club.
Club Brugge begon op 9 maart met zijn abonnementenverkoop en vandaag op 19 juni kondigde het aan dat ze alle 24.000 werden verkocht. Straf.
KV Mechelen begon ook al vroeg en verkocht er al ruim meer dan 10.000, net als
Royal Antwerp FC. Zij begonnen pas eind mei en bereikten ook al de kaap van 10.000. Nogmaals, straf.
Ook bij
Beerschot V.A. verloopt de abonnementenverkoop als een trein (plus 5.000) en
KV Kortrijk bereikte al zéér snel de kaap van 1.000 abonnementen. Er is veel kritiek op de ruim 6.000 abonnementen die
Anderlecht verkocht, maar de voorrangsperiode voor de abonnees verloopt nog tot 12 juli. De huidige abonnees krijgen korting en extra tijd, 7 weken in totaal, en voorlopig zit de verkoop op schema. Bij
Genk is er geen verkoop van abo's, want de club verlengde ze gratis tot het einde van het jaar.
De conclusie is wel dat de clubs in deze moeilijke tijden voor hen, maar financieel vooral toch voor de fans, toch hun ploeg zéér trouw zijn. Nog maar eens bewijs dat de supporters dé rode draad doorheen een club zijn.
CR