Vrijdagnamiddag staat bij Anderlecht een persconferentie gepland en daarop zal wellicht bekend gemaakt worden dat het Constant Vanden Stockstadion voortaan als het Lotto Park door het leven zal gaan. De naam lekte de voorbije dagen al uit en daarop kwam heel wat kritiek. Maar op financieel vlak vaart Anderlecht wel bij de verandering.
Volgens Het Nieuwsblad heeft de Nationale Loterij immers over een periode van vijf jaar jaarlijks 1,35 miljoen euro veil om Anderlecht te sponsoren. Dat bedrag ligt zo hoog omdat de stadionnaam in de deal opgenomen werd. Als Anderlecht ooit van stadion zou verhuizen, zal Lotto ook een pak minder gaan betalen.
Opvallend is dat Anderlecht enkel maar in beeld gekomen zou zijn bij Lotto omdat ze bij Standard en Club Brugge voor een andere koers kozen. De Nationale Loterij was bij beide clubs voor zo'n 500.000 euro per jaar sponsor, maar zij kregen meer lucratieve aanbiedingen van andere gokbedrijven. Standard ging in zee met de Ardent Group, terwijl Club Brugge onlangs Unibet voorstelde als nieuwe shirtsponsor.