Afgelopen weekend namen ze officieel de landstitel in ontvangst, begin augustus hoopt Club Brugge er via de bekerfinale nog een historische dubbel van te maken. In de tussentijd valt Blauw-Zwart ook buiten het veld echter in de prijzen.
Het boek 'De Beer en Zijn Sjaal', waarmee Club eerder dit seizoen een warme boodschap over respect de wereld instuurde, werd namelijk bekroond met een Webby Award in de categorie Corporate Social Responsibility. De prestigieuze prijzenshow werd in 1996 in het leven geroepen en staat internationaal gekend als 'de Oscars van het internet'.
Het boek kwam in aanmerking omdat het tevens online integraal beschikbaar is, en dat in een handig voorleesformaat. Het doel van 'De Beer en Zijn Sjaal', waarin dieren die voor diverse JPL-clubs supporteren elkaar een handje helpen, is dan ook vooral om jonge fans te bereiken en te inspireren. De papieren versie werd daarom al gratis verdeeld onder scholen en bibliotheken.
Club pakt met 'de Beer en zijn sjaal' een prijs op de prestigieuze Webby Awards! 🧸💙🖤
— Club Brugge KV (@ClubBrugge) May 19, 2020
Meer | https://t.co/XAA6C90p3w pic.twitter.com/rJLYj0o1Px