De Pro League onderhandelt momenteel volop over een nieuwe televisiedeal, maar in de tussentijd maakte de KBVB al werk van een opvallende mediaconstructie. Zij ondertekenden een exclusief contract met DPG Media, waar onder andere de krant Het Laatste Nieuws en de zender VTM deel van uitmaken.
Bij Sport/Voetbalmagazine geeft Peter Bossaert een woordje uitleg. "Je kunt de mediawereld niet langer enkel vanuit een kranten- of televisiestandpunt bekijken. De papieren media zijn tegenwoordig verbonden met online- en videomedia, waar vaak exclusiviteiten gelden", aldus de CEO van de Belgische voetbalbond. "Als je exclusief met iemand samenwerkt op het videoterrein, lijkt het mij logisch dat je die partner de kans geeft om een uitloper van die video in de krant aan te bieden."
"Dus lijkt het mij vanzelfsprekend dat je daarover met een partner afspraken maakt, zonder dat je daar andere partijen mee schaadt", gaat Bossaert vervolgens verder. De suggestie dat de KBVB zich zo kan indekken tegen eventuele kritiek vanuit die kant van de media, wimpelt de vroegere sterke man van Medialaan overigens snel af. "Ik heb lang genoeg in de media gewerkt om te weten dat de onafhankelijkheid van de journalistieke pen heilig is", klinkt zijn repliek namelijk.