Cristiano Ronaldo heeft Juventus het afgelopen jaar niet alleen van een pak doelpunten voorzien. Ook commercieel is de club vele malen interessanter geworden na de komst van de Portugees. En als we Tuttosport mogen geloven zorgt hij nu weer voor een financiële topdeal.
Het Italiaanse medium wijst erop dat Juventus sinds de komst van Ronaldo van bijna vijftig miljoen volgers op sociale media naar 83,8 miljoen volgers is gegroeid. Daardoor is de club interessanter voor grote sponsoren. Zo besloot Adidas al om tot 2027 51 miljoen euro in de Italiaanse topclub te steken. Opvallend, want CR7 wordt zelf al jaren door grote rivaal Nike gesponsord. Al zal het daar ongetwijfeld steken om hun uithangbord wekelijks in een Adidas-truitje te zien spelen.
Ronaldo speelt commercieel dus een belangrijke rol bij Juventus. Dat blijkt nu nog maar eens want ook truitjessponsor Jeep zou extra geld voor over hebben. Het autobedrijf heeft nu de afspraak dat het tot 2021 zestien miljoen euro plus bonussen in de club steekt, maar er lopen al gesprekken over verdrievoudiging. Jeep zou maar liefst vijftig miljoen euro per seizoen willen betalen.