Voor de supporters van AA Gent werd het een eerste mei in mineur. De Buffalo's verloren immers de bekerfinale tegen KV Mechelen en slaagden er dus niet in om het seizoen zo te redden. Daarnaast bleek er ook heel wat fout te lopen met de organisatie van het voetbalevenement.
Zowel het fandorp aan het Atomium, als de accomodaties in en rond het stadion bleken organisatorisch een groot fiasco. Lange wachtrijen, beperkte drank- en eetstanden, slechte toiletten, ... . Bovendien werd het fandorp vroegtijdig gesloten. Inmiddels heeft Gent gereageerd en daar benadrukt men dat de club niets te maken had met de organisatie van het fandorp. "We zijn, dankzij de Ghelamco Arena, ondertussen een zekere standaard gewoon. Het is dan ook betreurenswaardig dat de organisatie op een dag die een feest hoort te zijn, op dergelijke wijze verlopen is", klinkt het scherp. Vorig jaar waren ook al gelijkaardige klachten bij de fans van Standard en KRC Genk.
Gent laat verder weten dat het niets kon doen aan het feit dat de afritten voor autobussen werden afgesloten en aan de miscommunicatie rond het intrede van de spelersgroep op het Sint-Pietersplein. Omtrent de kritiek op de online-ticketing slaat de club wel mea culpa. "Het was bij de start van de vrije verkoop van bekertickets voor niet-abonnees in eerste instantie niet mogelijk om de bekertickets online aan te kopen op het afgesproken uur. Dit werd snel gecorrigeerd maar dat kon dus zeker beter."