Bart Verhaeghe is al sinds het najaar van 2011 voorzitter van Club Brugge. In de meer dan acht jaar sindsdien wist hij één grote doelstelling maar niet te verwezenlijken: een nieuw stadion bouwen. En dat knaagt bij Verhaeghe, die zo de groei van Club gefnuikt ziet.
"Wij moeten zondag tegen Charleroi duizend mensen weigeren! 'Sorry, ge kunt er niet in, we zitten vol'. Op die manier kunnen wij geen nieuwe supporters winnen - 't zijn altijd dezelfde abonneehouders in ons stadion", sakkert de zakenman in Het Laatste Nieuws. "En dié mensen kunnen op hun beurt niet profiteren van beter comfort."
Want Verhaeghe heeft ambitieuze plannen voor het nieuwe stadion. "Ik wil een stadion exploiteren zoals dat van Borussia Dortmund. Met tribunes dicht bij het veld, met achter beide doelen sfeerbeleving waardoor de ploeg als het ware naar de goal wordt gezógen. Met aan de ene lange zijde een familietribune en aan de overkant de eretribune. Alles cashless, wireless, met 40.000 plaatsen - ik ben zeker dat we meer dan 30.000 abonnementen kunnen verkopen -, en op elke plaats in het stadion eten en drinken."
Niet iedereen is voor die cashless-systemen gewonnen, maar Verhaeghe volhardt. "Je kunt je kaart online opladen, hoor. In het nieuwe stadion zul je voor alles kunnen scannen met je smartphone. We willen one-to-one kunnen communiceren met onze fans. Als je binnenkomt, zal een berichtje verschijnen op je gsm: 'Welkom Stephan Keygnaert, de club dankt je om te komen.' Een ander berichtje zal je naar de cateringmogelijkheden sturen, je zult verwezen worden naar de signeersessie van Hans Vanaken na de match, enzovoorts... Fans vrágen om die persoonlijke interactie."