Zowel in 2014 als in 2015 kwam de Koninklijke Belgische Voetbalbond al meermaals in opspraak. Steven Martens, die CEO was van de KBVB, besloot hierdoor al op te stappen. Of François De Keersmaecker tijdens de volgende voorzittersverkiezingen nog zal aanblijven, blijft de vraag. Hij hoopt eind juni opnieuw herkozen te worden als voorzitter. Het zal geen gemakkelijke opdracht worden voor De Keersmaecker. Heel wat clubs stellen hem in vraag en hij zou ook enkele stevige concurrenten krijgen. De huidige voorzitter blijft echter niet bij de pakken zitten. Volgens Het Laatste Nieuws heeft hij de hulp van Akkanto ingeroepen. Akkanto is een communicatiebureau uit Brussel. Ze geven hem mediatraining en tips en op die manier wil De Keersmaecker er zeker staan in de cruciale maanden voor de verkiezing. Zo'n mediatraining kan oplopen tot zo'n 6000 euro per cursus. Het zou nu wel gaan om privékosten en niet om kosten die gedekt worden door de KBVB. "Ik betaal het allemaal zelf", klinkt het.